Перший ступінь освіти
Середня школа

Ласкаво просимо


"Я не хочу, щоб ходіння до школи заважало моїй освіті."
М. Твен.

Протягом 32 років "Вільна школа "АСТР" є не тільки унікальною приватною школою, де кожну маленьку дитину чекають, як ангела, що зійшов з Небес, до якого потрібно ставитися з благоговінням і подякою, а й навчальним закладом, в якому весь навчальний процес будується на основі найгуманніших і найпрогресивніших педагогічних поглядів у світовому масштабі.

Саме тому наш навчальний комплекс (дитячий садок - школа - ліцей) на сьогодні вважається школою з європейським рівнем освіти, який не має аналогів в Україні.

Той, хто вперше переступає поріг нашої школи, не маючи заздалегідь уявлення про важливі і суттєві особливості вальдорфської педагогіки, повинен розуміти, що він ступає на зовсім незнайому землю. Він не зможе зрозуміти нашу школу, якщо не буде пройнятий бажанням неупереджено ознайомитися з її методами і особливостями, прийняти від щирого серця всі закони школи і стати її частиною!

Батьки, які довіряють нам своїх дітей, - це теж незвичайні люди з неординарним і сміливим поглядом на освіту своїх дітей. Їм потрібен не пафос, не підтвердження того, що їхня дитина геніальна і краща за інших. Наші батьки – це такі ж сміливі першовідкривачі, як і вчителі нашої школи, тому ми їх називаємо колегами! Ми – одна команда, і наша мета, наша місія – зробити дитину щасливою та здоровою, сміливою та чесною, навчити її стати господарем свого життя та провідником для інших!

Які ж особливості нашої початкової школи або, як у нас прийнято її називати, "ОСНОВНОЇ" школи?

"ОСНОВНА ШКОЛА" – це вісім років (з 1 по 8 клас). Зазвичай з одним класним вчителем, який приймає дітей (проводячи тестування) у першому класі та доводить їх до кінця сьомого чи восьмого класу. Класний вчитель – це справжній творець на педагогічній ниві. Його завданням є не тільки навчити дитину читати, писати і знати основи математики. Він вміє дивитися на світ очима дитини і, користуючись незаперечним авторитетом у учнів та їхніх батьків, приймає на себе непросте завдання і, оточений їхньою подякою, визнанням і любов'ю, щороку, день за днем, поспішає до класу, як художник, поет чи справжній майстер, захоплений тим, що робить! Основний вчитель не тільки стає особистим прикладом для кожного учня, а й психологом, який знає всі плюси і мінуси дитини, її особливості психофізичного розвитку, вміє налагоджувати контакт між учнем і фахівцями, а коли діти стають старшими (11-14 років), то й між дитиною та її батьками. Для батьків дитини найважливіше – навчитися довіряти основному вчителю, як і своїй дитині, повірити та чекати! І якщо ви такі, то ця школа для вас!

По закінченні 8 класу всі діти пишуть і захищають ДИПЛОМНИЙ ПРОЕКТ, який є іспитом для переходу в "ЛІЦЕЙ "АСТР" (9-11 класи). Адже головна особливість наших випускників – це вміння мислити, досліджувати, робити відкриття! Іншими словами, ми лише вчимо дітей вчитися і робимо все, щоб вони залишалися здоровими, повірили в себе та розуміли, навіщо живуть!
Замість "каральної" оцінки – рукостискання вранці та привітне слово, а до кінця навчального року – красиві вірші для кожного і про кожного, а також "погляд учителя" на спільну роботу (що досягли, що не змогли і чому?). Тільки з 7-го класу ми починаємо оцінювати дітей, як це вимагає державна атестація. Але у нас діє унікальна система оцінювання: "РЕЙТИНГ УСПІХУ В НАВЧАННІ" (дивіться "Старша школа"), завдяки якій вчителі оцінюють не лише знання дітей, а й їхню унікальність, творчість, культуру мови та поведінки.

Вся державна програма, затверджена Міністерством освіти, неодмінно дається в школі, але… всі наші методи викладання базуються на знаннях психофізичного розвитку дитини і підпорядковуються її зростаючим потребам. (Ми не поспішаємо в першому класі за швидкістю читання, а намагаємося прищепити любов до навчання. У нас не зубрять таблицю множення, а вчать її, граючи, не помічаючи, що вчать! Фізика і хімія починаються з унікальних і захоплюючих дослідів, а не з нудного підручника та формул. Історія, як і мови – це цілий театр!)

Більшість дуже важливих і складних для запам'ятовування предметів проходять шляхом занурення "ЕПОХАМИ". Ми їх називаємо "ГОЛОВНИМИ", і в нашому розкладі вони записані як "ЕХНО" (ЕПОХА ХУДОЖНІХ НАУКОВИХ ВІДКРИТТІВ). 4-5 тижнів – історія; багато років довів, що дитина, занурюючись на кілька тижнів у предмет, що вивчається, не тільки набуває необхідних якісних знань, а й захоплюється дослідницькою діяльністю (яка є однією з ключових робіт на епосі), перестає боятися вчителя, вчиться цінувати себе, свої досягнення, поступово набуває власної думки та радості від життя.

Особлива увага приділяється в школі іноземним мовам. Англійську мову діти навчаються ще з дитячого садка (філія школи), а потім щодня з першого класу. З другого класу батьки спільно з основним учителем обирають другу іноземну мову: французьку, німецьку, іспанську або китайську (2-3 години на тиждень). Батьки повинні знати, що до 9-10 років у дитини, через велику рухливість душі, є незвичайні внутрішні, живі сили до вивчення іноземних мов. Знання мов – це мода, це крайня необхідність, що дозволяє людині не відокремлюватися, а поєднуватися з різними народами, бути відкритим для всього світу. У перші роки при вивченні мов перевага надається ритмічній роботі, мовленню, іграм і співу.

У школі немає випадкових навчальних предметів. Питання не в тому, що повинна знати людина для життя всередині існуючого соціального порядку, а в тому, що закладено в людині і що може бути в ній розвинене. Ми починаємо з листа. Спочатку пишемо та малюємо, потім читаємо те, що написали! У нас щоденні спортивні заняття: гімнастика, евритмія, спортивні ігри, бальні танці... Ми надаємо величезне значення ремеслу (валяння, різьблення по дереву, скульптура, в'язання, виготовлення ляльок - маріонеток…). У нас усі діти захоплено малюють і восковою крейдою, і аквареллю, а також грають на флейтах і співають. Тут всебічний розвиток не лише на словах, а насправді!

Наша школа – це свідома свобода дитини! Саме цим вона відрізняється від всіх традиційних шкіл! Система оцінок і перевірок не є знаряддям, яке наслідує систему конкуренції, а допомогою, як свідомо навчати.